МЕСТО И УЛОГА ШКОЛСКЕ БИБЛИОТЕКЕ
Библиотека у савременој школи је ослонац васпитно-образовном процесу; обезбеђује доступност, евалуацију, интерпретацију информација и знања, комуникацију са новим и свежим идејама, афирмише и развија критичко мишљење, намењена је свим ученицима и наставницима без обзира на степен њихове интелектуалне и емоционалне обдарености.
Школска библиотека је неопходан и саставни део образовно-васпитног процеса који доприноси његовом развоју, унапређивању учења, стручног усавршавања и јавне, културне делатности школе. Библиотечком грађом и информацијама библиотека у школи допуњује сва образовно-васпитна подручја различитим изворима сазнања. Применом одређених метода и облика рада укључује се у наставни процес, помаже у учењу, у стварању трајних навика и способности за коришћење различитих извора ииформација и систематски врши способљавање ученика за самосталан рад.
Библиотека у нашој школи је информациони комуникациони центар, који располаже различитом вишеаспектно обрађеном библиотечком грађом и вешто, зналачки, инспиративно и занимљиво је презентује читаоцима.
У раду школске библиотеке издвајају се три главне функције:
1. образовно-васпитна
2. библиотечко-информациона
3. културно-забавна и јавна делатност
Ове функције одређују рад и задатке библиотеке у школи. Оне суштински дефинишу место и улогу школске библиотеке.
Основна делатност библиотеке је да набавља библиотечки материјал, стручно га обрађује и даје на коришћење ученицима и наставницима. То је обављање стручних библиотечких послова по свим важећим стандардима и упутствима.
КОРИСНИЦИ
Број ученика у школи креће се око 650 који су распоређени у 32 одељења, а број корисника је увек око 520.
Што се наставног и другог кадра школе тиче чланство библиотеке чине око две трећине.
БИБЛИОТЕЧКИ ФОНД
Библиотека у свом фонду има око 12 ooo књига. У последњe четири године знатно је обновљен књижни фонд, посебно школска лектира.
Фонд је стручно обрађен по библиотечким правилима. Подељен је на ученички и наставнички. Издвојени су уџбеници и литература по предметима.
Библиотека има стручни и ауторски каталог.
Библиотека је добила већи простор него што га је до сада имала. Сада има већи простор за књижницу и простор за читаоницу.
ОПРЕМА Библиотека је добро опремљена. Има рачунар, скенер, штампач и интернет што је предност да се лакше долази до жељених информација.
ПРВИ ЧАС У ШКОЛСКОЈ БИБЛИОТЕЦИ
У складу са планом рада ученици првог разреда са својим учитељицама посетили су школску библиотеку. Библиотекар им је, језиком и начином примереним њиховом узрасту, говорио о улози и значају школске библиотеке, о њеној организацији и правилима која важе у њој. Затим је било речи о њиховом учлањењу и коришћењу књига које ће им бити потребне. У опуштеној атмосфери ученици су постављали питања библиотекару на којима им је он одговарао и објашњавао све оно што није било јасно.
Стекао се је утисак да је ученицима био интересантан овај час и да са нестрпљењем чекају своје чланске карте и узму прву књигу из школске библиотеке - са сликама, наравно.
ПРЕДШКОЛЦИ У ШКОЛСКОЈ БИБЛИОТЕЦИ
Активности у школској библиотеци у оквиру Дечје недеље - сликало се и писало
_________________________
Вашој пажњи препоручујем:
Програм рада библиотекара и радове
* Авангарда или нови лидери у школама
* Професија школског библиотекара у светлу новог правилника о сталном стручном усавршавању запослених у образовању
Закон о библиотечко-информационој делатности
Да бисте их покренули кликните на њима!
|